MLM to jedna z metod wprowadzania produktów na rynek.
"Wielopoziomowy" odnosi się do systemu wynagrodzeń pobieranych przez
osoby, które sprawiają, że dostarczany jest dany produkt lub usługa.
W gruncie rzeczy istnieją tylko trzy podstawowe sposoby dostarczania produktów:
- Sprzedaż detaliczna - każdy miał z nią do czynienia. Odbywa się ona w warzywniaku, delikatesach. Człowiek idzie do sklepu i coś kupuje.
- Sprzedaż bezpośrednia - przeważnie, dotyczy polis ubezpieczeniowych, encyklopedii, kosmetyków AVON, pojemników Tupperware, a także wielu innych towarów.
- Marketing Wielopoziomowy - Właśnie MLM zajmiemy się dzisiaj. Nie wolno mylić tej metody z dwiema poprzednimi, zwłaszcza ze sprzedażą bezpośrednią, co bardzo często się zdarza.
MLM
polega więc na budowaniu organizacji, w której mnóstwo osób sprzedaje
niewiele, bądź też nie sprzedaje wcale produktów, a jedynie kupuje je
dla siebie.
Piątą metodą, myloną z MLM jest sprzedaż piramidkowa. Piramidy
są nielegalne. Jednym z głównych powodów są nieprawidłowości w
dostarczaniu produktów i usług. Może i są to spółki wielopoziomowe, ale
nie jest to marketing.
Wiele
obiekcji jeśli chodzi o przystąpienie do marketingu wielopoziomowego
wynika stąd, że ludzie nie dostrzegają różnicy między MLM a sprzedażą
bezpośrednią. Może Twoje pierwsze spotkanie z taką firmą polegało
właśnie na tym, że zapukał do Ciebie Akwizytor, aby coś Ci sprzedać.
Podstawową
cechą odróżniającą MLM od sprzedaży detalicznej i sprzedaży
bezpośredniej jest to, że w MLM prowadzisz interesy dla siebie - ale nie
osobiście.
Prowadząc
własną działalność, kupujesz produkty hurtowo od spółki, którą
reprezentujesz. Możesz więc i powinieneś używać ich na własne potrzeby.
Możesz również, jeśli chcesz sprzedawać je detalicznie i mieć z tego
zysk.
Najczęściej spotykanym błędem w myśleniu o MLM jest przekonanie, że aby odnieść sukces musisz sprzedawać detalicznie. Prawdziwy sukces w MLM zależy od budowania organizacji.
Słowo
"sprzedaż" budzi negatywne skojarzenia u 95% ludzi. W MLM nie musisz
"sprzedawać" w tradycyjnym sensie tego słowa. Jednak produkt musi być w
obrocie, inaczej nikt nie otrzyma pieniędzy. Aby zbudować dużą,
odnoszącą sukcesy strukturę, musisz zachować równowagę. Musisz
sponsorować i nauczać ludzi zasad MLM, a zarazem tworzyć bazę klientów,
sprzedając detalicznie swoim sąsiadom, znajomym i rodzinie.
Spółki MLM
nie mają potrzeby przeznaczania ogromnych pieniędzy na reklamę.
Reklamowanie odbywa się niemal wyłącznie drogą ustną. Dlatego większe
kwoty można przeznaczyć na udoskonalenie samego produktu. W rezultacie firmy te mają zwykle towar lepszej jakości niż produkty konkurencji, które można znaleźć w sklepach.
Możesz podzielić się z przyjacielem informacją o wysokiej klasy
produkcie, będącym odpowiednikiem tego, którego obecnie używa. Zastępujesz starą markę czymś, co sam odkryłeś, co wypraktykowałeś i uznałeś za lepsze.
Cechą, która odróżnia MLM od spółek sprzedaży bezpośredniej jest wprowadzanie do struktury kolejnych jej członków. W sprzedaży bezpośredniej nazywa się to REKRUTOWANIEM. Jednak "sponsorowanie" i "rekrutowanie" to absolutnie nie to samo. SPONSORUJESZ kogoś, a potem uczysz go, jak robić to, co Ty robisz — czyli jak budować WŁASNY BIZNES.
Sponsorując kogoś do MLM musisz być gotów pomóc mu w budowaniu jego własnego biznesu. Obowiązkiem sponsora jest uczyć nowych ludzi wszystkiego, co sam wie o tym biznesie. Sposobu zamawiania produktów, prowadzenia rejestracji,
rozpoczynania działalności, budowania struktury, organizowania szkoleń
itp.
MLM z pewnością nie jest dla wybranych. Jest dla każdego, kto chce się tym biznesem zająć. Kto jest otwarty na przyswajanie nowej wiedzy. Ważne jest nastawienie się, na ciągły rozwój, ale także na to, że po drodze pojawią się trudności związane z różnymi porażkami. Ważne, by nie skupiać się na nich a traktować je jako lekcje. Wyciągać z nich wnioski i iść dalej przed siebie, by zrealizować postawiony sobie cel.
Gwarancją Twojego sukcesu w MLM jesteś ... TY SAM :)
Zauważ, że Ty
startując w MLM znajdujesz się w roli "ucznia". Masz zapewnioną pomoc
Twojego sponsora, lub kogoś innego z górnej linii. Od Ciebie zależy, czy
zechcesz się uczyć!
Sponsorowanie sprawia, że biznes w MLM
się rozwija. Gdy poszerza się Twoja organizacja, stajesz się
NIEZALEŻNYM, ODNOSZĄCYM SUKCESY biznesmenem. JESTEŚ DLA SIEBIE SZEFEM!
W
spółkach sprzedaży bezpośredniej pracujesz dla firmy. Jeśli postanawiasz
z niej odejść i przenieść się w inną okolicę, musisz zaczynać wszystko
od początku. We wszystkich znanych nam firmach MLM
możesz przenieść się w inne miejsce kraju i kontynuować działalność nie
tracąc zysków wypracowanych przez grupę, którą opuszczasz.
Ludzie zaczynają pracować w MLM
z myślą o zarobieniu 50, 100 lub 200 zł miesięcznie i nagle
uświadamiają sobie, że jeśli poważnie zajęliby się tym biznesem,
zarabialiby co miesiąc 1000 lub 2000 zł albo więcej. Takie i większe
dochody uzyskasz, budując organizację.
Możesz
nosić wiadra (sprzedawać coraz więcej), albo zbudować rurociąg
(rozszerzać swoją organizację — sponsorować, gdy przestaniesz nosić wiadra ... :)
Jeszcze jedna różnica pomiędzy nielegalną piramidą finansową a MLM.
Piramida powstaje od wierzchołka w dół i tylko Ci, którzy przystąpili
do biznesu na samym początku, mogą kiedyś zbliżyć się do jego
wierzchołka. W trójkącie MLM wszyscy startują od dołu i mają szansę
stworzyć dużą organizację.
Nowa osoba może, jeśli chce, stworzyć strukturę kilkakrotnie większą niż jej sponsor.
Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuń